Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > Even de tijd genomen...

mario
Administrator

...om een verhaaltje te 'schrijven'.

Momenteel verblijf ik een weekje in het ziekenhuis, om de stimulator nog maar eens af te stellen.

Dus nu  heb en neem ik eens de tijd om zo maar iets te schrijven, geen ziekenhuis verhalen, want ik heb de

meeste vrienden zelfs niet op de hoogte gebracht van mijn opname.

We turen door het raam, terwijl  we dit verhaal neerzetten, een groene omgeving, bomen velerlei,

maar of ze bij mekaar passen, is een ander verhaal.

Een groepje witstammen, berken m.a.w., een kronkelwilg, een treurwilg, een beuk vormen het geraaamte.

Dan zijn er de lagere struiken of boompjes, die het geheel compleet maken, een magnoilia die ongeduldig

klaar staat zijn mooie wit/roze bloemen te tonen, hetzelfde met forsythia, die reeds zijn mooie gele bloemen met

enige fierheid toont. De Rodondenderons, die hier en daar verscholen zitten onder de berken en nog even geduld

uit oefenen om met hun mooie rode bloemen  de tuin te versieren. Ze zijn immers, net als de hulst een ware streling voor het oog, met hun blinkende  groene blaadjes.

Eén ding 'ontsiert' het geheel, de groene sparren, die volgens mij best thuis horen in de Franse Ardennen. Ik wou ze direkt rooien, maar neen, geen tuinwerken vandaag, we moeten ons rustig houden.

Mochten we alles perfect willen, laten we best de sloophamer passeren om  de lelijke gebouwen, die hier en daar nog tussen de bomen komen piepen, modern art uit de jaren 70. Zelfs de gebouwen van de zusters van liefde uit de jaren 50 of 60, schat ik, zijn veel eleganter en stralen rust uit.

Boven de kloostergebouwen hangt een grijze lucht, mensen klagen, ze  willen zon.

Het regenweer van de voorbije dagen maakt veeel mensen moedeloos, troosteloos...

Toch ben ik even blij als een kind in een speelgoedwinkel, bij het zen ontluiken van de natuur,

het stadsgebeuren is niiets voor deze jongen, want ik droom al van :

het verder snoeien in de tuin van het hersthooi, de sedum, ..

het maaaien van het gras, gevolgd door verticuteren, dit laatste om de mosssen en verdroogd gras te verwijderen

het bekalken van het gazon

het delen van de siergrassen, eventuel aankoop van nieuwe

enzovoort..........

maar nu nogv even rusten, bedankt om mijn verhaal eens doorgenomen te hebben, maar het  houden van

simpele dingen, dat wou ik efkes kwijt in mijn verhaal.

groetjes,

djj Mario

March 9, 2017 at 4:47 AM Flag Quote & Reply

carine
Moderator
mario toch,ik vindt je verhalen steeds weer boeiend om te lezen,en inderdaad het leven is niet altijd makkelijk ,maar pluk de dag zoals hij komt ,alleen spijtig ......hij komt niet zoals het moet he xx
March 14, 2017 at 3:13 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM
Thursday, Oct 26 at 2:00 PM - 3:00 PM