Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Bla bla bla > Terugkijkend op :

Ineke
Moderator

Met gemengde gevoelens kijk ik terug op 2016. Het is een jaar geweest met ups en downs. Ik nam afscheid van mensen die mij na stonden. Allereerst was daar Annie, die na een hevige strijd toch moest opgeven; gevolgd door schoonmama en daarna zeer plots ons Paula, de veel geprezen vrijwilligster van de Hofparkers.

Een dieptepunt in het voorjaar was dat mijn grote broer de diagnose ALS kreeg; het is niet realistisch maar ik heb wel eens gedacht waarom hij en niet ik. Hij was altijd de grote sterke nooit zieke broer, en ik heb al jaren mr.P als gezelschap en ben dus toch al ziek.

Natuurlijk waren er ook leuke dingen. Omdat ik terugkeerde naar Nederland (waterland) hebben we ons een boot (sloep) aangeschaft en gaan we in 2017 veel varen. Er werd een gezonde kleine jongen geboren in de familie en ook dit was reden om te feesten.

Terugkeer naar Nederland betekent ook terugkeer naar vrienden met wie de banden weer aangehaald worden.

Mijn gedachten dwalen nog vaak naar de Hofparkers; er is toch een stukje van mijn hart in Hofstade achtergebleven. Ik vind het heel fijn dat Christine, André en Jeanine het stokje hebben overgenomen en ze doen het super. De Hofparkers zijn en blijven een toffe bende die iets voor elkaar willen betekenen en ik mis dat.

Gelukkig is er de chat van Radio Parkies en zo blijf ik op de hoogte van het wel en wee en hebben we ’s avonds vaak pret terwijl we verwend worden met muziek.

Samen met mijn kine zal er bekeken worden of we hier ook zoiets kunnen opstarten. Dit kan alleen met toestemming van het bestuur van de Parkinson Vereniging.

De noodzaak om een neuroloog in de buurt te zoeken kondigde zich aan en in februari ga ik op consultatie (meer daarover later).

Over mijn nieuwe woning kan ik kort zijn, gewoon zalig met alles gelijkvloers en toffe medebewoners.

Tenslotte wil ik iedereen fijne Kerstdagen wensen en een voorspoedig Nieuwjaar, waarin P naar het tweede plan verhuist en men eindelijk een remedie zal vinden. (opgeven is geen optie hè)

--

December 21, 2016 at 1:07 PM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM