Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > op stap

Ineke
Moderator

Voor mij geen radiofeestje maar een familiedag. Altijd rond de verjaardag van ons moeder komen we samen en dit jaar deden we een historische wandeling. Ongelooflijk wat er allemaal te vertellen viel over ons piepkleine dorpje (gehucht), er is zelfs een museum ingericht.  De geschiedenis gaat terug tot 1850, toen de polder werd drooggemalen en er huizen gebouwd werden.

Tijdens de wandeling die zo'n 4 uur duurde (inclusief pauze) hebben we veel herinneringen opgehaald, nieuwe dingen gezien en gehoord. 'Het dorp' van Wim Sonneveld schoot regelmatig door mijn hoofd. Het was een hele fijne middag en pas 's avonds besefte ik dat ik niet aan het radiofeestje had gedacht. Ik was heel fier dat ik de wandeling mee kon doen, al was het met behulp van mijn nordics. Dat mijn grote broer niet mee kon doen wegens zijn ALS zette toch wel een domper op het geheel, er ontbrak iets. Gelukkig verscheen hij wel aan de eindmeet.

Mr P liet zich na de wandeling van zijn beste kant zien en zorgde ervoor dat ik al struikelend naar huis ging. Nog even op de chat geweest om te horen hoe het feest was en toen uitgeput mijn bed ingerold. Volgende keer toch mijn rolstoel meenemen?

--

October 18, 2016 at 6:45 AM Flag Quote & Reply

carine
Moderator
tof ineke,ik begrijp natuurlijk dat je uitkijkt naar zo n familiedag,en ja je weet nooit wat de volgende brengt he,ma deze kunnen ze jullie niet meer afnemen ,herrinneringen om te koesteren xx
October 18, 2016 at 7:45 AM Flag Quote & Reply

mario
Administrator

Familiefeestjes, ze kunnen zo gezellig zijn, voor zo ver ze nog bestaan.

Het is ongetwijfeld een héél fijne dag geweest, zoals jij het beschrijft Ineke.

Mooie wandelingen met diegenen die je zo koestert,  wat kan je meer verlangen,

rekening houdend met 'de ziekte'. Makkelijk is het niet, verre van, omdat het blokkeren

soms onverwachts toeslaat. Een rolstoel? Makkelijk, maar een 'grote' stap dit gemak te

aanvaarden. De befaamde wandelstok nemen we reeds spontaan mee, de rolstoel zal

ook lukken in geval van nood.

Nu zit ik hier te melen of een rolstoel, ....wat ik wou zeggen, Ineke, ongetwijfeld kijk jij al uit naar volgend jaar.... 

October 20, 2016 at 2:07 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio speler - klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Monday, Sep 25 at 1:30 PM - 4:30 PM
Thursday, Sep 28 at 2:00 PM - 3:00 PM
Thursday, Oct 5 at 2:00 PM - 3:00 PM
Thursday, Oct 12 at 2:00 PM - 3:00 PM