Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > even 'verlof'

mario
Administrator

'Verlof', iedereen heeft er recht op, enkele weken rust, niksen, reizen, hobby's uitoefenen,  waar je  soms nooit tijd voor vindt. Zo besteedt ieder van ons het op zijn eigen manier.

Maar ik ben niet meer actief op de arbeidsmarkt, out of the run,  of hoe noemen ze dat  nu weer....Iedere dag thuis en  nog behoefte hebben om weg te gaan! Ben ik wel  ziek? Sommigen beweren dat ik er 'goed' uit zie! 

Het antwoord is snel gevonden, de ik-vorm wordt efkes de wij-vorm...Spreken notarissen trouwens ook niet in de wij-vorm? We wijken af, de reden van die plotselinge persoonswissel is dat de meesten zich hierin erkennen. Dat wordt dus vaak gezegd : Je ziet er goed  uit! Evident, want we komen pas buiten als het ' een dagje goed gaat...Het mooie woord verlof, kan  deugd doen, want er even tussen uit, geeft ons nieuwe moed, nieuwe ideeën om ons dagboek bij te spijzen met eens iets anders dan op gewone dagen.

Wat mezelf aangaat, dat weekje weg betekent geen radiowerk, geen chatgebeuren, noch  tuinactiviteiten....Daarna zijn we terug opgeladen met eventueel nieuwe ideeën, in mijn geval wat de radio en tuin aangaat..Maar dat is niet de reden van mijjn verhaal, meestal maak ik geen verslag daar om trend. Nu dus wel en de reden is  misschien banaal voor een ander, voor mij ligt dat anders.  

Tijdens ons verblijf in het hotel, merkte ik op dat ik als enige een rolstoel bij had om me te behelog mendenpen in  moeilijke omstandigheden. Wel raar, denken sommigen, de ene moment niets aan de hand, een ander ogenblik vast gekluisterd aan een  rolstoel. De blikken en waarschijnlijke denkpistes van 'de mensen', kan je je wel voorstellen, tekeningen en foto's overbodig. 

Naast dit finomeen zijn er nog  individuën die wel een of andere  aandoening hebben, ieder huisje zijn kruisje, daar is iets van. Zo ontmoette ik op het laatst  van ons verblijf, in de bar  van het hotel een koppel, 2  gelukkige mensen van midden  de 70. De man vertelt ons met  enige trots over zijn kinderen, zoals dat menig ouder doet over zijn kinderen. Dan vertelt die man iets over zijn vrouw, diel wat stil, soms licht bibberend naast hem zit. Je raadt het k: 10 jaar Parkinson! Ik merkte dat die man erg begaan was met zijn vrouw en ondanks die ziekte, toch een vorm van geluk vertoonde.

Daarna deed ik uiiteraard ook mijn verhaal en met enige trots toonde ik uiteraard op de tablet de site van radio Parkies met alles wat er rond draait en  beweegt. HIj beloofde me eens de site te bekijken (daarvoor dienen de naamkaartjes weliswaar)  en zou de radiio beluisteren.

Toen we met de bus vetrokkenns  richting luchthaven, kwamen ze ons uitwuiven, ik word er nog stil van als ik  er aan denk....ik zou zeggen, als hij dit leest zal hij thuis zijn, laat ons hopen  dat iullie goed thuisgekomen zijn, want jullie bleven nog tot vandaag donderdag in het hotel. Zoals beloofd,  draai ik maandag tussen 20 en 21u , Jolplaat waar jullie weg van zijn...jolie Jaqueline....tot hoors Roger..

groetjes,

Mario

October 13, 2016 at 12:23 AM Flag Quote & Reply

Ineke
Moderator

tof mario, jouw verhalen lezen altijd als een trein. Het lijkt wel alsof mensen met Parkinson door magneten naar elkaar getrokken worden.  

Ik zal de volgende keer ook mijn rolstoel meenemen op reis en eerlijk gezegd, ik zie op tegen dat gedoe. Niet de blikken van anderen (daar stoor ik mij niet aan of ik vraag of ze willen ruilen), maar rolstoel, valiezen pfff.

--

October 13, 2016 at 3:14 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM