Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > het is weer voorbij

Ineke
Moderator

Voorbij is het leuke verlengde weekend waarin het nuttige met het aangename werd gecombineerd.

Het nuttige (lees noodzakelijk) was een bezoek aan Gasthuisberg. Noodzakelijk, want  ik stond vaker stil dan een oude auto. Professor Nuttin was afwezig (helaas) maar gelukkig werd hij vervangen door John Das die alle inn's en outs van de stimulator kent. Nu staan er 2 programma's op mijn 'kastje'; A en B en kan ik kiezen, afhankelijk van mijn toestand. Niks moeilijk, gewoon effe nadenken. En weer gebeurde het ongelooflijke:. 's Morgens kon ik geen stap verzetten, moest mij overal aan vasthouden en het huilen stond nader dan het lachen. Met lood in mijn schoenen en somber gestemd (zou het nog goedkomen?) was ik op weg gegaan en nu stapte ik weer vrolijk rond. Het blijft nog steeds na 6,5 jaar verbazingwekkend hoe 'een druk op de knop' een mens kan veranderen en er zijn nog (te)veel mogelijkheden aldus Das en dat geeft hoop voor de toekomst.

Na het het succesvolle bezoek aan neurochirurgie was het tijd voor neurologie. Ik was blij dat prof. Vandenberghe wel aanwezig was en even binnenkwam. Samen met hem heb ik besloten om, gezien het resultaat van de (her)stimulatie, niets aan de medicatie te veranderen.

Goh, ik was een heel ander mens toen we terugreden.

Het aangename van dit weekend was het bezoek aan Hofstade. Als een lopend vuurtje ging het nieuws dat we in ons stamcafé gesignaleerd waren en diverse mensen kwamen gedag zeggen. de tam-tam werkt nog steeds;).  Een mens zou zich soms in tienen moeten kunnen delen om alle verzoekjes en uitnodigingen te honoreren. Sorry als we mensen teleurgesteld hebben. We hadden een B&B geboekt in Hofstade, opgestart door een kennisje van mij en dan kun je niet je tas binnensmijten en en weggaan. Deze b&b (aquarand) was ronduit perfect; wat een sublieme verzorging. Ik heb terug geboekt voor november want dan ga ik weer naar Gasthuisberg. Ik hoop tot die tijd voldoende marges te hebben om mijn stimulator zelf aan te passen.

--

April 19, 2016 at 4:46 PM Flag Quote & Reply

mario
Administrator

Fijn dit te lezen, Ineke, je kan de zomer 'swingend' tegemoet. DBS blijft een  wondermiddel, al hadden we misschien meer verwacht. We  vergeten vaak wat onze toestand was voor de operatie....

April 20, 2016 at 2:42 AM Flag Quote & Reply

aberghmans@hotmail.com
Member

INEKE IK BEN ZO BLIJ VOOR JOU EN BEDNKT JE VAN HARTE WANT GE GEEFT ONS WEER HOOP

HET VERHAAL IS FORMIDABEL

GRTJS AGNES

April 20, 2016 at 2:06 PM Flag Quote & Reply

carine
Moderator

ineke,het is nu eenmaal telkens weer aanpassen met dbs,geluk zit hem elke dag opnieuw om te leren genieten van de dagen,toffe dagen,goeie dagen,minder goeie dagen,slechte dagen??maar we blijven positief he xx

April 23, 2016 at 2:40 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM
Thursday, Oct 26 at 2:00 PM - 3:00 PM