Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > Een dag van verdriet en blijheid

Christine
Administrator

Toen ik de diagnose P kreeg in 2010 was mijn broer Walter één van de eerste mensen waaraan ik het vertelde.

Ik kreeg de volgende tekst van hem cadeau.

Niemand weet ooit werkelijk

wat het leven in petto heeft

over welke wegen we zullen gaan

en hoe alles zal aflopen.

Het is soms een beetje angstig

vooruit te kijken en niet te weten,

maar ik wil dat je weet

dat ik er atljd voor je zal zij,

Het doet er niet toe waar ik ben

of wat ik doe;

ik zal altijd de tijd voor je nemen

"Tijd" hebben we gekregen tot 26 maart 2012.

2 jaren van prachtige herinneringen. Onze reis samen naar Kos in 2010 en Lesbos in 2011. Ik zal die reizen nooit vergeten.

Tot die dag dat mijn schoonzus s'avonds onverwachts langskwam met het droevige nieuws dat hij tijdens het mountainbiken  zich niet goed voelde en was ineengezakt: hartaderbreuk.

Een bericht dat insloeg als een bom.

Ik had nog zoveel te vertellen, maar kreeg de kans niet meer. Ik zie nog altijd het beeld voor me van de dag ervoor, tijdens het verjaardagsfeestje van mijn dochter Tineke, waar we samen nog lekker gegeten hadden en veel plezier hadden gemaakt.

Want, ja, mijn dochter was in 1990 op 26 maart geboren.

Een dag dus van verdriet en blijheid.

In 2012 verloor ik 3 familieleden: op een tijdspanne van 6 maanden: mijn broer Walter, mijn vader en moeder.

Een moeilijke periode, waarin Mr Parkinson zich duidelijk liet voelen.

Tot de dag dat mijn schoonzus zei dat mijn broer Walter nooit zou gewillen hebben dat ik stilletjes in een stoel bleef zitten en bleef rouwen.

Toen ik haar vertelde over De Hofparkers en Radio Parkies; wisten we allebei dat dit mijn redding kon zijn.

Spijtig dat hij mijn dj-periode niet heeft meegemaakt, hij zou als muziekliefhebber een prachtige assistent geweest zijn voor me.

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan mijn broer denk, wat zeg ik, aan mijn beste vriend, want dat was en is hij voor me.

Niet met verdriet maar met liefde in mjn hart zijn mijn gedachten dan.

Iemand vertelde me ooit dat ik de mooie herinneringen moet koesteren en de nare dingen achter me moet laten, en vooruit moet kijken. Een wijze man die dat heeft gezegd!

Vanavond gaan we me z'n allen wandelen in het bos waar hij gestorven is, een moment van verdriet, maar ook een moment van dankbaarheid omdat hij niet heeft moeten lijden en hij op een prachtige plek is van ons heengegaan.

Mijn dochter Tineke zal altijd een "speciale verjaardag" hebben, ze is een pracht van een dochter waar ik terecht trots op ben.

Ondanks het feit dat Mr Parkinson soms een lastig kereltje kan zijn, en dat het leven "hard" kan zijn, probeer ik zoveel mogelijk te genieten van het leven met een positieve ingesteldheid, mijn "vriend" zou het zo gewillen hebben.

Walter, je zal altijd mjn beste vriend blijven!

Van je zus

"wittekop"

March 26, 2016 at 2:51 AM Flag Quote & Reply

Rita Van Haver
Member

Je schrijft , je bent een sterke vrouw , dat ben jij ook Chrissy , ik denk dat we dat allemaal een beetje zijn , sterk zijn is onze enige keuze.Ieder heeft zo zijn eigen verhaal en verdriet maar we laten ons hoofd niet hangen hé , samen zijn we sterk !!

--
March 26, 2016 at 3:06 AM Flag Quote & Reply

Ineke
Moderator

Het motto is:  'niet plooien'. Maar hoe moeilijk kan dat soms zijn.  Gelukkig vinden we steun bij elkaar zodat we kunnen doorgaan. Ik ben blij dat jij, Chrissy, met zoveel liefde terugkijkt naar jouw leven met  je broer Walter. Ik hoop dat straks ook te doen als ons Nico er niet meer is.

--

March 27, 2016 at 2:35 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM