Parkinson Radio Parkies

Forums

Post Reply
Forum Home > Jouw verhaal > Hier zijn ze deels aangekomen...

mario
Administrator

In het vorige verhaal zagen we hoe iedereen zich haastte, waarheen....
Naar huis, het werk, ik was verrast door de verschillende interpretaties die ik las
op facebook.
Soms denk ik :"ben ik niet te filosofisch, verkondig ik larry en apekool?'
Ik merk dat er interresse is, dus wou ik meteen het antwoord geven met de bovenstaande schets.
Velen kwamen aan  op een rustplaats, het kan een plekje aan zee zijn, een rustg terrasje. Ontspannen,
aan niets denken, dagdromen, mensen die passeren observeren. Als je dan observeert, begin je waarchijnlijk
te fantaseren, je denkt na : Die is knap, een andere vind je 'lelijk',  Bij sommige gezichten merk je  vreugde, verdriet,
grootheidswaanzin,...dat zijn jouw visies. Maar, zijn die mensen  werkelijk zo?
Vaak moet je toegeven  dat het vooroordelen zijn, want als je, door omstnadigheden een bewuste persoon aanspreekt, moet je je visie herzien. 
We hadden het gisteren op de radiochat over schoonheid. Wie of wat is schoon? De 'kapperen' hebben meer
voordelen, krijgen meer kansen op  de arbeidsmarkt, in relaties,... We kwamen uiteindelijk toch  tot de conclusie dat echte schoonheid van binnen zit, zoals Clouseau het zingt.
We zitten nog altijd op het terrasje te dagdromen en dan vragen we ons misschien af : ' Wat zou die en die doen als job? Deftig gekleed, die moet een leuke, goed betaalde job hebben. Hij/zij  ziet er bruin uit, die reist waarschijnlijk
veel, ...die andere, die ziet er maar zo en  zo uit, ...Kijk die daar lopen, goed dronken man, de heeft 1 teveel op! 
Is dat dan echt zo? Is die ene gelukkig, die andere rijk, de laatste dronken? Vooroordelen?
De laatste vraag is 100% correct, de rest zijn gissingen, want we steken zo graag mensen in kastjes, categoriën.
We hebben een bepaalde IQ, maar bezitten we genoeg EQ om aan te voelen wat en ander voelt? Vaak zitten we op een verdwaald, verkeerd spoor, we weten nooit wat die andere 'dronken' man/vrouw voelt. Gedraagt hij/zij zich nog zoals vroeger? Neen,   want hij of zij kan niet tonen hoe hij of zij is of vroeger was. Dejute, is hij dan niet dronken? Neen, hij heeft zijn beperkingen, hij is ziek! Oei sorry, verkeerd gedacht, weeral eens!
Als je zelf,  nu als Parkinson 'te vriend' te hebben, eens nadenkt over hoe je vroeger dacht over dergelijke mensen,
dacht  je ook niet, die is dronken?
Zo zitten we nog steeds op  het terrasje, de tijd vliegt voorbij, nog een koffietje, een thee, wat dan ook, je blijft even zitten nog, want je hebt leren genieten. Morgen gaan werken?  Neen, dat is verleden tijd!

grtjs
Mario

Bij het schrijven van dit verhaal, dacht ik wat ga ik nu vertellen ? Ik  had een klein vermoeden, maar je ziet  tot wat een namiddagje terras kan leiden?

March 16, 2016 at 2:00 AM Flag Quote & Reply

carine
Moderator

wel mario,ik heb je verhaal 2 keer moeten lezen,jainderdaad,maar je hebt gelijk hoor,

en weet je dit prachtig verhaal is dan ook juist ,want ik ben er zeker van dat ,jij een dezer daar terug op een terrasje zit om te flosoferen xx

groetjes carine x

March 16, 2016 at 10:19 AM Flag Quote & Reply

Ineke
Moderator

een zalige zomerse hobby; op een terrasje zitten, mensen kijken en proberen ze in een 'hokje' te stoppen. Iedereen die zich ietwat anders gedraagt krijgt het voordeel van de twijfel, want ik weet hoe het is om foutief beoordeeld te worden.

--

March 16, 2016 at 1:31 PM Flag Quote & Reply

Marieke
Member

Plots krijgen ze toch vaart, de fietsers en de wandelaars.

Ze slaan een seizoentje over en komen in de zomer aan,

bestellen er een pintje, een koffie, een thee,

zitten lekker te genieten van de zon en de zee.

Dat noemt men dan de vreugde van de tekenaar.

Wie anders dan hij speelt zo’n wonder klaar?

March 16, 2016 at 7:14 PM Flag Quote & Reply

Marieke
Member

En ik ben dezelfde mening toegedaan i.vm. oordelen over anderen. Eer je over iemand oordeelt, moet je lange  tijd met zijn schoenen gestapt hebben. En met begrip en respect te tonen, komen we meestal verder.

March 16, 2016 at 7:21 PM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Radio Player-klik op PLAY

Google Translator

Uitzending gemist ?

TuneIn RadioParkies

Twitter Tweet Button

Facebook Like Button

Aankomende evenementen

Thursday, Oct 19 at 2:00 PM - 3:00 PM
Monday, Oct 23 at 2:00 PM - 4:30 PM
Thursday, Oct 26 at 2:00 PM - 3:00 PM